VZNIK BERUŠKY
Na jaře roku 2009 se šest žen - jmenovitě Andrea Forberger, Gabriela Tomíčková, Jitka Makovcová, Sabina Šimčáková, dále pak Anna Vrbková a Simona Hobzová - rozhodlo vytvořit prostor pro podporu vývoje svých a dalších dětí, prostor pro setkávání se maminek a vzájemné sdílení. Otestovaly prostřednictvím pediatrické ambulance zájem dalších maminek. Výsledky tohoto malého průzkumu je přesvědčily, že jsou na správné cestě. S tímto vědomím již nebylo těžké sepsat projektový záměr, ani vyjednávat a přesvědčovat vedení městyse Černá Hora i další osoby. Tvůrčí energie a spousta věcných i peněžitých darů jim pomohly připravit prostory, které brzo po zrodu myšlenky již vítaly první cvičence od 3 měsíců věku, maminky v těhotenství i po porodu. První program doplnily přednášky na zajímavá témata. Beruška se svým programem od počátku profilovala jako rodinné komunitní centrum. Jeho budováním se i z týmu nadšenců stala krásná a silná komunita.
HLAVNÍ CÍLE ČINNOSTI BERUŠKY
Hlavním cílem činnosti Berušky je a bylo poskytovat občanům Černé Hory a okolí prostor pro vzájemné setkávání členů a návštěvníků, komunikaci, výměnu zkušeností, hru a vzdělávání dětí, vzdělávání dospělých, kulturu, krátkodobé hlídání dětí a také kroužky pro děti předškolního a školního věku. Díky dobré spolupráci s městysem Černá Hora disponuje Beruška nadstandardními a kvalitně vybavenými prostory, které rok od roku každé vedení Berušky zlepšuje.
FINANCOVÁNÍ BERUŠKY
Centrum pro rodinu Veselá beruška je nezisková organizace. Celý provoz, vybavení a programy Berušky jsou financovány ze získaných projektů a darů. Každý rok píše vedení Berušky projekty o finanční podporu adresované městysi Černá Hora, Jihomoravskému kraji, Ministerstvu práce a sociálních věcí, nadacím a různým organizacím. Snahou Berušky je také zvyšovat podíl samofinancování z vlastních zdrojů (kurzovné, dobrovolné příspěvky atd.) Pokud tedy máte ve svém okolí někoho, kdo by měl zájem finančně či hmotným darem podpořit činnost Berušky, tak ho prosím zkuste oslovit. Vedení Berušky za to bude velmi vděčné.
VEDENÍ BERUŠKY
Hlavní vedení Berušky zajišťuje Výbor, který byl pětičlenný, nyní se sestává ze tří členů. Členové Výboru jsou voleni 1x za rok (vždy v červnu) na výroční členské schůzi všemi členy Berušky. Jedná se o dobrovolnické funkce. Členové výboru plánují a organizující veškerou činnost Berušky – jako např. programy pro děti i rodiče, tradiční i příležitostné akce. Dále řídí, plánuje, kontroluje a koordinuje veškerou činnost centra. Náplně pozic členů výboru jsou velmi rozsáhlé a časově náročné.
NEJDŮLEŽITĚJŠÍ LIDÉ V BERUŠCE
Nejdůležitějšími lidmi jsou členové Berušky, její návštěvníci (děti a jejich rodiče) a všichni dobrovolníci. Aktivní rodiče i dobrovolníci zajišťují vedení kroužků nebo pomáhají s organizací akcí, zajištěním občerstvení, úklidem atd. Všichni dobrovolníci odvádějí velký kus práce bez nároku na honorář. Bez těchto lidí by Beruška nemohla fungovat a velké akce typu Karneval, Dětský den či Adventní kavárna a další by se nemohly uskutečnit.
DOBROVOLNICTVÍ V BERUŠCE
Bohužel v posledních letech dobrovolníků i aktivních rodičů velmi ubývá, proto bychom Vás a Vaše známé, přátele i rodinu chtěli oslovit a požádat o pomoc při organizaci běžného chodu Berušky a také při připravě velkých akcí, které Beruška pořádá. Našim cílem je zajistit chod pro stávající návštěvníky, ale také pro budoucí návštěvníky centra.
Dveře Berušky jsou otevřeny pro všechny. Všechny nové členy i aktivní rodiče uvítáme s velkým nadšením.
Obrovské poděkování patří také Všem bývalým i současným ženám, které se podílely na vzniku, vedení a rozvoji Berušky.